2015. január 5., hétfő

James Dashner a The Fever Code-ról és a Tűzpróbáról

Találtam egy nagyon érdekes interjút a könyvek írójával, amit elhoztam nektek, hogy ti is elolvashassátok. :)


Az első dolog, ami feltűnik James Dashnerben, amikor találkozol vele, az a lelkesedése Az Útvesztő film iránt. Nem sok író fektet be a könyvének filmváltozatába, így a lelkesedése igen csak fertőző. „Köszönöm, ez nagyon jól esik” – mondja miután megosztottam vele, hogy mi rajongók ezt milyen nagyra értékeljük. – „Elárulhatom, hogy a lelkesedésem teljesen őszinte.” – folytatja – „Nagyon szerencsésnek érzem magam ezzel a filmmel, hogy ilyen sokat dolgoztak azon, hogy megtartsák a könyvem lelkét. Nagyon boldog és lelkes vagyok, így nem kell ezt megjátszanom!”

Mennyire fontos a lelkesedés egy könyv megfilmesítése során?
Szerintem nagyon fontos. Főleg egy franchise filmsorozat első részénél. A könyv rajongóira építesz. És ha az író vagy írónő nincs benne a dologban, akkor abból bajok szoktak lenni. Szóval szerintem a Fox okosan tette, hogy bevont a műveletekbe és, hogy a rajongók kedvére akart tenni – ez a kettő mindenképpen jól sült el.

Teljesen egyetértünk és ezek meg is látszanak a film végső változatán. És mit gondolsz most erről, visszagondolva arra az időszakra?
Nagyon jó dolog. Mindenképpen ez a csúcspontja a karrieremnek. Jó dolog elengedni a nyomást, hogy nem kell többé amiatt aggódni, hogy sikeres lesz-e a film és, hogy elkészül-e a folytatás. A következő 2-3 év nagyszerű lesz, mert egyre több rajongója lesz a könyvnek és ez egy nagyon izgalmas időszak lesz.

Mit tudsz mesélni Az Útvesztő trilógia új előzménykönyvéről; a The Fever Code-ról?
Nagyon izgatott vagyok miatta. Már nagyon régóta a fejemben van ez az előzménykönyv. Már Az Útvesztő írása közben is, mert amikor azt elterveztem, minden a fejemben volt és most jó dolog lesz visszatérni ahhoz. Ez a könyv nagyon jó felélesztése lesz azoknak a karaktereknek, akik a trilógiát nem élték túl. Az Útvesztő könyv legelejére fog visszavinni minket és újra látjuk, mondjuk Albyt.

Nyilván ezután nagyon nehéz lesz elvonatkoztatni a filmes karakterektől…
Minden elképzelhető módon a filmes karakterek a könyves karakterekké váltak a szememben. Olyan jó munkát végeztek velük a színészek és olyan sokat jelent nekem a film, hogy nehéz lesz elvonatkoztatni tőle. Szóval nagyon óvatos leszek, mert az előzménykönyvnek 100%-osan a könyvhöz kell igazodnia. Valójában már átnéztem őket és újra is olvastam az összeset, miközben apró jegyzeteket készítettem, hogy hű maradjak a könyvhöz és ne engedjem, hogy a film eltereljen vagy összezavarjon. De a színészek olyan jó munkát végeztek, hogy úgy érzem nem baj az, ha ők is a fejemben maradnak közben. A könyv valamiféle furcsa keveréke lesz a kettőnek.


Mi a helyzet a folytatással, a Tűzpróbával?
Fantasztikus volt visszatérni a forgatásra, olyan volt, mintha egy másik filmhez mentem volna. Jó volt látni azt a sok embert, akikkel összebarátkoztak az első film alkalmával. Hatalmas Breaking Bad rajongó vagyok és megtiszteltetésnek érzem, hogy Giancarlo Esposito játssza majd Jorge-t. Nagyon jó volt látni, hogy ő mennyire izgatott volt amiatt, hogy találkozott velem. Adott egy nagy ölelést és elmondta, hogy a lánya hatalmas rajongó, majd megadta a címét, mert mondtam neki, hogy szeretnék valamit küldeni a lányának. Nekem meg az egész nagyszerű volt, hogy Gus a Breaking Bad-ből kedves velem. Találkoztam még Rosával is, aki szintén elképesztő. Még több energiája van, mint Dylannek és szerintem ez elárul valamit! Nagyon jó lesz majd a képernyőn látni őt.
Amikor írtam a Tűzpróbát, azt akartam, hogy teljesen más legyen, mint Az Útvesztő, ez új élményt akartam adni a rajongóknak. A sivatag, a lerombolt város, a Buggyantak, az egész környezet – már alig várom, hogy lássam Wes Ball mit kezd vele.


Forrás: [x] [x]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése